Dzień V – 19.05.2017 – Ruchome Wydmy

Dziś piątek i zaplanowana wycieczka do Słowińskiego Parku Narodowego na Ruchome Wydmy.

Zaraz po śniadaniu, zapakowaliśmy swoje plecaki i wyruszyliśmy w drogę Bajkową Kolejką, która zawiozła nas na przystań w Rąbce. Tu czekał już na nas statek, którym przemierzyliśmy jezioro Łebsko dostając się na brzeg przy Wyrzutni Rakiet. Stąd już tylko 2 kilometry pieszej wędrówki leśną ścieżkę do Ruchomych Wydm. Drogę umilały nam śpiewy różnych gatunków ptaków, z których słynie Park Narodowy, a wysokie drzewa chroniły nas przed upalnym słońcem.

W pierwszej chwili ujrzeliśmy wielką górę piachu, na którą musieliśmy się wspiąć… co było trochę męczące…, jednak na szczycie ukazał nam się niesamowity widok -  jak na prawdziwej pustyni! Nie sądziliśmy, że jest tu tak pięknie! Otaczał nas pofalowany piaszczysty teren, z jednej strony ograniczony Bałtykiem z drugiej zaś lasem za którym skrywało się jezioro Łebsko. Wzniesienia porastała drobna roślinność.

Mieliśmy tu świetną zabawę turlając się i zjeżdżając z samego szczytu wydm (co widać na fotografiach). I nawet dorośli troszkę nam tego zazdrościli…

W drodze powrotnej zwiedziliśmy jeszcze Wyrzutnie Rakiet. Stateczkiem a następnie kolejką Bajeczka wróciliśmy na obiad do Ośrodka Wczasowego. Popołudnie upłynęło nam na nauce, a po kolacji poszliśmy na spacer nad morze by podziwiać zachód słońca.

To był bardzo udany dzień. Wycieczka na długo zostanie niezapomnianym wrażeniem. Za kilka lat tu wrócimy by sprawdzić o ile przesunęły się Ruchome Wydmy, a póki co… dobranoc.