Dzień VIII – 22.05.2017 r. – Foki, rekiny i inne morskie zwierzaki

Sea Park Sarbsk, przez wielu przewodników turystycznych, oceniany jest jako fenomenalne miejsce rozrywkowo – edukacyjne.

Dziś w ciepły poniedziałkowy poranek postanowiliśmy odwiedzić ten obiekt i sprawdzić czy plotki o nim aby nie są przesadzone. W ofercie Parku znajdowało się m. in. Kino 3D, Statek piratów, Park makiet zwierząt morskich, Muzeum marynistyczne. Magnesem, który nas szczególnie przyciągał do Parku były foki. Wprawdzie każdy z nas wie jak te ssaki wyglądają, to jednak mało kto miał okazje oglądać je na żywo. Pierwszym więc miejscem, do którego zaglądnęliśmy było właśnie fokarium. Mieliśmy okazję zobaczyć tresurę i karmienie Romka, Julki, Lawy oraz Salty – fok szarych oraz Nino’a, Sendy i Majki – uszatek kalifornijskich. Zwierzęta bawiąc się i wykonując polecenia tresera rozbawiły całą publiczność. Zachwytów nad ich sprytem nie było końca.

Ciekawym obiektem, którego próżno szukać w naszym rodzinnym powiecie, był Real Ocean 3D. Trójwymiarowe oceanarium zachwyciło nas i … nieco przeraziło. Spacerowało się tu bowiem po salach, wykonanych w taki sposób, jak gdyby znajdowały się pod wodą, a zwiedzający podglądają prawdziwe życie morskie. Mieliśmy złudzenie, że stoimy oko w oko z rekinem, orką czy wielorybem. Odwiedziliśmy również Muzeum marynistycznym, Park zwierząt morskich, których modele wykonano w skali 1:1, Park miniatur latarni morskich. Prawdziwą gradkom dla wielbicieli morskich przygód był Wrak na spak, czyli przystosowany do zwiedzania, odwrócony do góry dnem galeon. Wielu z nas zauroczyło interaktywne show z udziałem Wieloryba Błękitka. Godziny spędzone na obiekcie w Sarbsku minęły niepostrzeżenie i musieliśmy wracać na obiad do Ośrodka Wczasowego. Bardzo żałowaliśmy, że nie możemy zostać w Sea Park dłużej. Resztę dnia wykorzystaliśmy na aktywny wypoczynek, uczestnicząc w konkursach sportowych na plaży i placu zabaw.